Obraz wart tysiąca słów, czyli video marketing

Przekaz video jest najbardziej lubianą formą komunikacji przez odbiorców. Łatwy w odbiorze i atrakcyjny wizualnie staje się skutecznym narzędziem marketingowym.

Z dnia na dzień obserwuję coraz więcej przekazów video w strategiach marketingowych poszczególnych marek. Szerokie grono marketerów spodziewa się, że za kilka lat to właśnie materiały audiowizualne będą tworzyć aż 90% dostarczanych treści. Wraz z rozwojem Internetu pole do popisu dla tego contentu również wzrasta. Dostępne technologie pozwalają wyprodukować filmy w wysokiej jakości. Internet zaś ułatwia ich szeroką i łatwą dostępność, a także tanią, z perspektywy nadawcy, publikację. Co ważne w przeciwieństwie do przekazów marketingowych w radiu czy telewizji (ATL) umieszczając video w Internecie możesz dotrzeć do konkretnych i wybranych przez Ciebie odbiorców, którzy tworzą Twój potencjalny target. Publikując film w Internecie z łatwością także przyporządkujesz go do danej kategorii jak np: ludzie, zainteresowania, płeć, wiek, słowa kluczowe. Dzięki temu Twoje materiały są łatwiejsze do pozyskania przez odbiorców. Atrakcyjne i łatwe w odbiorze treści zachęcają firmy do rozwijania takich działań.

Dlaczego wybrać video w strategii marketingowej?

W porównaniu z innymi formami komunikacji jak prasa czy radio, za pomocą materiałów audiowizualnych przekazujesz więcej treści w krótszym czasie. Udostępniając takie materiały postaw na ich atrakcyjność np. wpleć elementy humorystyczne i zadbaj o estetyczne i proste grafiki. Ważna merytorycznie czy reklamowo treść tym bardziej potrzebuje oryginalnej oprawy. Video da Ci przewagę nad innymi formami komunikacji, którymi posługuje się Twoja konkurencja. Pamiętaj, że za pomocą jednej sekundy możesz przekazać tysiąc słów. Każdy z nas chętniej przyswaja ciekawy obraz niż najdokładniejszy opis. Posługując się fonią i wizją możesz za jednym razem przekazać wiele.

Z perspektywy odbiorcy

Z perspektywy odbiorcy zapoznanie się z treścią video zajmuje mało czasu przez co chętniej i częściej sięga po więcej. Pamiętaj także, że dostępność video bardzo mało ich kosztuje. Przeglądarki Internetowe czy najprostsze aplikacje do odtwarzania video są obecne już w każdym telefonie, a odbiorca nie płaci za nie wiele. To znaczy, że Twoja treść może być dedykowana szerokiemu gronu odbiorców, których sam możesz wybrać. Jednym z najpopularniejszych form video reklamy, w które powinna zainwestować każda marka są filmy produktowe czy też instruktażowe. Dzięki nim możesz nie tylko zaprezentować spektrum oferty Twojej firmy i tym samym zwiększać rozpoznawalność marki, ale przede wszystkim bezpośrednio dotrzeć do odbiorcy z proponowaną mu usługą, produktem czy rozwiązaniem.

Jakie cechy powinien mieć Twój film produktowy?

Przede wszystkim przekonaj widza o wartości Twoich produktów. Udowodnij dlaczego warto w nie zainwestować. Podkreśl ich użyteczność i dostępność, a także to, że oferujesz mu wszystko czego potrzebuje. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klienta budujesz świadomość swojej marki wśród odbiorców. Pamiętaj, że Twoja video reklama jest szansą na zdobycie zaufania wśród klientów. Za pomocą swojej oferty zachęć go do działania np. poprzez wykorzystanie Twoich produktów lub dzięki oferowanym przez ciebie rozwiązaniom.

Przekonaj o jakości

Co powinien zawierać filmik produktowy, który spełni oczekiwanie widzów? Przede wszystkim powinien przedstawiać produkt z propozycją zastosowania go. Przez to łatwiej udowodnisz  jego jakość. Na przykładzie poniższego filmu sprawdź jak łatwo i przyjemnie zaprezentować produkt oraz spełnić oczekiwania szerokiej rzeszy odbiorców.

ABC Remontu

 

Przygotowując ABC remontu musiałam uwzględnić potrzeby odbiorców, które wiążą się z oferowanymi przez markę produktami. Dlatego postawiłam na podkreślenie w materiale jakości produktu i jego praktycznego zastosowania. Filmy zostały stworzone dla  jednego z największych producentów farb w Polsce. Projekt składa się z kilkunastu odcinków, z których każdy z nich przedstawia inny problem. Tematem filmów jest prosty w realizacji remont, który podniesie komfort życia mieszkańców domu, a także zapewni im funkcjonalną przestrzeń. Zaś budowa odcinka bazuje na jednym przesłaniu – prezentacji produktu z jego jednoczesnym wykorzystaniem, które jest praktyczne i dostępne dla każdego z nas, a zarazem nie wymaga dużych nakładów finansowych.

O czym i jaki jest ten film?

Materiał składa się z dwóch części: pierwsza z nich to porada ekspercka. Specjalista marki Śnieżka, rozwiązuje problemy remontowe przeciętnych Kowalskich, bo przecież każdy z nas chce mieć wymarzone i modne gniazdko! Adekwatnie do problemu zaleca odpowiednie produkty, które okazują się być najlepszym rozwiązaniem ze względu na niewielkie koszty ich zakupu, a także wysoką jakość, która zapewni trwałość realizacji. Przy okazji porady remontowej ekspert przedstawia również najważniejsze kwestie dotyczące zastosowania produktu. Do konkretnych warunków mieszkaniowych zaleca drobne sztuczki oraz pomysły dekoratorskie, które np. optycznie powiększą przestrzeń w małych mieszkaniach, rozjaśnią ciemne kąty, zaakcentują,  modnymi dodatkami, charakter aranżacji. Druga część filmu przedstawia przebieg realizacji. Remontu podejmują się osoby we własnym zakresie, a dzięki fachowym poradom eksperta, pomysł staje się prostym do zrealizowania planem. Tyle treści i tak ważnych rozwiązań problemów, które tyczą się wielu z nas, zostało przedstawione w zaledwie dwie minuty. Odcinki są krótkie, przedstawiają najważniejsze sprawy, a ich humorystyczna i atrakcyjna forma podtrzymuje uwagę widza.

Tworząc swój własny video content marketing pamiętaj o tym, że ważne jest to w jaki sposób chcesz przedstawić istotne dla Ciebie treści. Często nawet z pozoru nieprofesjonalnie zrealizowany materiał filmowy, ale pokazany w nieszablonowym ujęciu, zyskuje największą popularność.

Źródło zdjęcia wyróżnionego: http://cinemagraphs.com/travel/


Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz podzielić się swoją opinią, napisz do autorki a.glapan@skivak.pl