Content 360⁰, czyli jak realizujemy spójną strategię contentową dla handlu?

Strategia contentowa to pojęcie stosunkowo młode, ale mocno impactowe. Powstało jako alternatywa dla tradycyjnego marketingu, który stawał się coraz mniej efektywny. Dlaczego warto stawiać na content i jak to robimy w Skivak?

Od niedawna content: jego produkcja, promocja i kuracja, pojawia się w strategiach coraz większej liczby firm. Wcześniej treść sama w sobie była traktowana instrumentalnie, a nie strategicznie, a poszczególne jej formy funkcjonowały w oderwaniu od siebie. Zmianę w podejściu do tak rozumianego contentu obserwujemy wyraźnie w Skivak – jako agencja, wywodzimy się z custom publishingu i przez długi czas tworzyliśmy przede wszystkim content zorientowany na magazyny klienckie i prasę firmową. W ostatnich latach sytuacja uległa diametralnej zmianie, a magazyn stał się punktem wyjścia do budowania spójnej komunikacji. Content zyskuje dzięki temu „drugie życie”, jest recyclingowany i formatowany, by z powodzeniem funkcjonować w innych mediach i kanałach.

Dlaczego content?

Kiedy stajemy przed pytaniem, co ciekawego możemy zrobić, by stworzyć angażujące medium komunikacji między marką a klientem, nie myślimy już wyłącznie: magazyn.
Myślimy: Content 360⁰. Content marketing nie jest w tym ujęciu żadnym novum, opiera się jednak na innym niż dotychczas podejściu do Klienta (konsumenta) i formie komunikacji z nim, którą notabene bardzo cenimy. Rozumiemy ją jako komunikację zbudowaną na wartościach, o jakie marka może wzbogacić doświadczenie klienta oraz na relacjach, jakie może z nim stworzyć. Innymi słowy: to komunikacja oparta na szacunku do potencjału intelektualnego odbiorców. Treść, która służy ich edukacji lub rozrywce. Dzięki docenieniu roli, jaką odgrywa dobry content, znaczenie i użycie poszczególnych narzędzi marketingowych jest powoli przedefiniowywane.

Content 360⁰, czyli content wszędzie

Budując dojrzałą  „contentową” relację między marką a klientem, zależy nam na tym, by była to relacja wielowymiarowa, oparta na wartościowych z punktu widzenia grupy celowej fundamentach. Obsługując budżety naszych klientów, stawiamy na to, by nasz content był czytany, szerowany, lajkowany, komentowany. By to osiągnąć, staramy się tak zaplanować komunikat, kanały i zasięg, które stworzą dostosowany do indywidualnego klienta cykl contentowy. W jego ramach znajdują się:

  1. Angażujący magazyn

Mimo dużego znaczenia kanałów digitalowych, od 2015 r. możemy mówić o wielkim powrocie druku. Jak podsumowuje CMI, właśnie wtedy wiele firm z branży e-commerce, działających dotychczas tylko w Internecie, przygotowało swoje magazyny. Sztandarowym przykładem jest należący do AirBnB magazyn „Pinapple”.

  1. Media wpierające

Blog czy responsywna strona internetowa poszerzają zasięg naszego contentu. 45% marketerów uważa, że blogowanie jest kluczowe dla ich strategii contentowej*.  Służy ono nie tylko wizerunkowi, jest też ważnym narzędziem do pozycjonowania i zbierania leadów. Z uwagi na to, że czytelnik poświęca na przeczytanie jednego tekstu ok. 37 sekund, nie przeklejamy treści z magazynu 1:1.  Na blogach przez nas tworzonych znajduje się dużo infografik, grafik, contentu video.

  1. Content video

Znaczenie contentu video ciągle rośnie. Według prognoz serwisu HubSpot, media społecznościowe oparte na filmach, jak You Tube i od niedawna też Facebook, będą najbardziej angażującymi kanałami w 2017 r. Wykorzystujemy ten trend, tworząc zarówno zwykłe explainer video, jak i modne filmy poklatkowe.

  1. Social media

Dużą porcję naszego contentowego cyklu dedykujemy budowaniu komunikacji w social media. Aż 92% marketerów uważa, że social media są ważne dla ich branży. Stale rośnie także udział użytkowników mobilnych. Dla naszych klientów prowadzimy angażujące serwisy: przede wszystkim jest to Facebook i Instagram, a także You Tube, Pinterest, Twitter.

  1. Newsletter

Uważamy go za jedno z najskuteczniejszych narzędzi contentowych.  Służy budowaniu i umacnianiu relacji, do czego wykorzystujemy mocno sprofilowany content. Projektując komunikację e-mail marketingową uwzględniamy, że aż 53% maili jest otwieranych na urządzeniach mobilnych

W portfolio SKIVAK multichannel, Content 360⁰ realizujemy dla takich brandów jak:

  1. Tesco
  2. Śnieżka
  3. Raben
  4. Knauf
  5. Kraków Airport
  6. Farmacol
Chcesz wysłać brief, zapytać o ofertę, podzielić się opinią? – k.mikolajczyk@skivak.pl

____________________________________
Źródło zdjęcia wyróżnionego:http://www.designboom.com/art/ward-shelley-alex-schweder-inhabit-human-hamster-wheel-03-10-2014
*Źródło: Social Media Examiner