4 najciekawsze projekty wizytówek

Nie od dziś wiadomo, że aby zaistnieć, trzeba najpierw być widocznym. Nie jest ważne jakiego rodzaju biznes prowadzisz. Twoja identyfikacja wizualna powinna być nie tylko wyjątkowa, ale także (lub przede wszystkim) zapamiętana. Więc… wyróżnij się lub giń!

Czy wizytówka w kształcie grzybka to najlepszy z możliwych sposobów, aby zostać zapamiętanym w biznesie? Cóż, nawet jeśli uprawiamy pieczarki i grzybek wydaje się bardzo intuicyjnym wyborem, można pokusić się o mniej dosłowną identyfikację. Trzeba zrobić wszystko, aby zapaść w pamięć klienta – ale zdecydowanie w sposób, który wzmocni nasz profesjonalny, biznesowy wizerunek. Należy prezentować się jako poważny, godny zaufania partner, z którym warto podjąć współpracę. Te pozornie proste, a w gruncie rzeczy wymagające wytyczne sprawiają, że projektanci prześcigają się w receptach na stworzenie wizytówki idealnej. Takiej, która potencjalnego kontrahenta rozłoży na łopatki.

W Internecie można spędzić tygodnie na oglądaniu różnego rodzaju projektów wizytówek. Cały ten proces można nawet podzielić sobie na serialowe, czterdziestopięciominutowe odcinki. Prawdą jest to, że potrafi to wciągnąć grafika jak dobry serial. Jednak po obejrzeniu 1 298 614 różnych projektów, trzeba dokonać wyboru. Zapraszam Was zatem do zapoznania się z moim subiektywnym wyborem tych wizytówek, które najbardziej zapadły mi w pamięć. Oto on:

Projekt nr 1. Dane na pierwszym miejscu

To, co w wizytówce jest najważniejsze, to informacje, które na niej umieścimy. Nic nie powinno zakłócać ich odbioru, a projekt powinien być jednocześnie świeży i nowoczesny. Ideałem zdaje się być minimalistyczna biała karteczka z numerem telefonu i mailem. No i masz, niestety ktoś już na to wpadł! Świetny projekt Alexeya Masalova dla biura architektonicznego Fach Bureau doskonale oddaje te założenia. Najważniejsze w tym projekcie jest niestandardowe ułożenie elementów, nadające mu dynamiki i lekkości. Poza tym, na uwagę zasługuje spójność całej identyfikacji, która jest bardzo konsekwentnie prowadzona.

Źródło: http://bit.ly/2v05qTr

Projekt nr 2. Lux in tenebris

Lux in tenebris z łaciny oznacza „światło w ciemnościach”. Nie od dziś wiadomo, że najlepszą receptą na sukces jest doskonały pomysł. W tym wypadku jest to logo, które całkowicie zdefiniowało rozłożenie elementów na wizytówce dla firmy Intui. Całość utrzymana jest w minimalistycznej stylistyce oraz czarno-białej tonacji. Niczego więcej nie potrzeba.

Źródło: http://bit.ly/1G6r3zK

Projekt nr 3. Duże i na środku

Projektowanie wizytówki jest prawdziwym wyzwaniem. Trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy funkcją informacyjną, ograniczoną przestrzenią oraz chęcią wyróżnienia się. Z jednej strony liczą się podstawowe informacje i ich klarowny przekaz, z drugiej- wizytówkę powinien cechować pewien subtelny artyzm.

Okazuje się, że można podjąć takie wyzwanie i wyjść z niego z twarzą. Studio Only dało radę. Co prawda – projektowali sami dla siebie, ale to może nawet trudniejsze. Tłoczone logo zostawiło sporo miejsca na treść. Wizytówka jest bardzo czytelna, a całość nabrała charakteru. Stonowana kolorystyka dodatkowo podkreśla zastosowane rozwiązania.

Źródło: http://bit.ly/2v1LBKZ

Projekt nr 4. Dyskretny urok luksusu

Są takie projekty, w których trzeba zabłysnąć. Po prostu trzeba i już. Jednak projektując wizytówkę w której uszlachetnienia będą odgrywały kluczową rolę, należy mieć w pamięci przysłowie: „Co za dużo, to niezdrowo”. Często w parze z „więcej i bardziej…” idzie „mniej elegancko”. Przed tego rodzaju porażką uratuje nas umiar 😉 Jest tym bardziej wskazany, kiedy trzeba pokazać klasę i powagę kancelarii prawnej. Błyszczący hot-stamping idealnie komponuje się z ascetycznym designem. Tu wizytówki nie tylko współgrają z całością identyfikacji, ale także fantastycznie ją dopełniają – dając zdumiewający efekt.

Źródło: http://bit.ly/1F1k8b4

Podsumowanie

Wizytówka to mało doceniany, ale bardzo ważny element identyfikacji firmy. Często jest to przecież pierwszy graficzny element, jaki przedstawiamy klientowi podczas spotkania. Warto więc pochylić się nad jej dobrym przygotowaniem i postarać się z jej pomocą jak najlepiej oddać filozofię firmy.

W powyższym zestawieniu skupiłem się przede wszystkim na prostych i minimalistycznych przykładach, które są wyzwaniem dla każdego projektanta. Stworzenie takiego, który będzie użyteczny, a jednocześnie interesujący i zapadający w pamięć to wielka sztuka.

Źródło zdjęcia wyróżnionego: http://bit.ly/2tLKEXR


Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz podzielić się swoją opinią, napisz do autora s.lyzwinski@skivak.pl