Dlaczego Instagram Stories wygrywa ze Snapchatem?

Już od ponad roku obserwujemy rywalizację tych dwóch aplikacji. Wszystko zaczęło się od uruchomienia w kwietniu 2016 roku funkcji Instagram Stories. Na pierwszy rzut oka możliwości obu aplikacji wydają się być identyczne. Dlaczego więc wśród marek, które chcą promować się relacjami w mediach społecznościowych wygrywa Instagram?

Zarówno Snapchat My Story, jak i Instagram Stories umożliwiają publikację fotografii i krótkich materiałów wideo, które znikają z nich po 24 godzinach. Obie aplikacje oferują filtry, naklejki, narzędzia lokalizacji oraz szereg innych funkcji, które uatrakcyjnią nasz przekaz. Instagram miażdży jednak swojego konkurenta liczbą swoich użytkowników. Według danych opublikowanych przez Facebook – właściciela Instagrama –  w czerwcu tego roku,  z Instagram Stories korzysta codziennie ponad ćwierć miliarda użytkowników. Dla porównania: Snapchat może pochwalić się liczbą „jedynie” 166 milionów¹.

 

Źródło: http://read.bi/2wkxwbJ

Przedział wiekowy użytkowników

Dla większości potencjalnych reklamodawców zaletą Instagrama jest przedział wiekowy korzystających z niego osób – o ile na Snapchacie w zdecydowanej większości są to ludzie poniżej 25 roku życia (dokładnie 60%, z czego 1/4 nie ukończyła jeszcze szkoły średniej), to Instagram przyciąga także trzydziesto- i czterdziestolatków, którzy dysponują zdecydowanie większym budżetem i są skłonni wydać go na reklamowane tam produkty.

Lepsza jakość treści

Snapchat jest zwykle używany do pokazywania szybkich, mniej dopracowanych treści. Kontent pojawiający się na Instagram Stories na ogół lepszy jakościowo. To zasługa możliwości załadowania tam zdjęć wykonanych w przeciągu ostatnich 24h, a także screenshotów. Ma to duże znaczenie dla marek, które szczególnie dbają o jakość treści pojawiających się na ich kontach w mediach społecznościowych.

Jeżeli zaś zależy nam na przekazie „na żywo” – Instagram daje nam możliwość przeprowadzenia transmisji live i pokazania użytkownikowi treści w czasie rzeczywistym – możemy wykorzystać to chociażby do pokazania backstage’u danego wydarzenia czy przeprowadzenia Q&A z fanami. Snapchat ciągle nie daje nam tej opcji.

Więcej dodatkowych funkcji

Instagram Stories może się również pochwalić bardziej przyjaznym UX-em i bardziej dopracowanymi funkcjami dodatkowymi. Pierwszą o której warto wspomnieć jest wprowadzanie linków do poszczególnych relacji. Dzięki temu nasi obserwujący klikając napis „zobacz więcej” pojawiający się na dole opublikowanego przez nas filmu lub zdjęcia – prosto z Instagrama mogą powędrować chociażby do strony internetowej naszego sklepu. Pamiętajmy jednak, że funkcja ta działa tylko w przypadku zweryfikowanych profili oraz tych, które mają więcej niż 10 000 obserwujących.

Zdecydowanie lepiej działają tam też usługi lokalizacji. Snapchat pomimo wprowadzenia lepszych możliwości wyszukiwania, a także Snap Maps  – nadal zostaje w tyle jeśli chodzi o tę funkcjonalność. W Insta Stories możemy skorzystać też z funkcji Boomerang. To bardzo szybka seria zdjęć, która następnie jest zapętlana do formy krótkiego filmu wyglądającego jak gif.

Podsumowując, relacje to świetne narzędzie marketingowe i warto rozważyć jego włączenie w strategię promocji swojego produktu. Wybierając jednak medium – jeżeli zależy nam na możliwie jak najszerszym wachlarzu funkcjonalności zdecydowanie lepiej zamiast Snapchata wybrać Instagram Stories.


Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz podzielić się swoją opinią, napisz do autorki a.adamczyk@skivak.pl