5 sposobów na reklamę medykamentów

Czy reklamy farmaceutyków muszą być nudne? Jak się okazuje
– niekoniecznie.

Poniższe przykłady reklam pokazują, że LEK na zbyt „poważne” i nieco „trywialne” tematy istnieje: jest nim kreatywność!

A co Tobie w duszy gra?

Twórcy reklam leków nierzadko muszą stanąć przed poważnym wyzwaniem: w jaki sposób atrakcyjnie pokazać to, co budzi raczej mało pozytywne skojarzenia? Wzdęcia bądź gazy – to intymne i wstydliwe kwestie ludzkiej fizjologii, które nie dają się łatwo przełożyć na entuzjastyczny język marketingu. Tym bardziej warto docenić nieszablonowe podejście McCann Worldgroup India, odpowiedzialnej za kampanię pigułek Dabur Gastina, stosowanych właśnie przy wspomnianych wcześniej dolegliwościach.

Źródła zdjęć: http://bit.ly/2sUqnxQ, http://bit.ly/2rPHIbE, http://bit.ly/2rPshA8

Nie taki Halloween straszny jak go malują

W jaki sposób zaprezentować na jednym plakacie 28 produktów? Koncern farmaceutyczno-kosmetyczny Johnson&Johnson słusznie zauważył, że są w naszym życiu sytuacje, kiedy przydać się może dobrze zaopatrzona apteczka.

Źródło: http://bit.ly/2tsiMUQ

W kilku rolach ta sama Aspiryna

Minimalizm jest w cenie. Sprawdza się nie tylko we wnętrzach i w naszej szafie, ale również w content marketingu. Wszyscy doskonale znamy małą, białą tabletkę aspiryny. Adolfo Murillo, autor serii plakatów zaprojektowanych dla koncernu Bayer, pokazał ją w niezwykle pomysłowy sposób i udowodnił, że tego typu lek nie musi być prezentowany w duecie z sięgającym po niego, cierpiącym z bólu pacjentem.

Źródła zdjęć: http://bit.ly/2spCqCf,

Brand hero wstydliwych dolegliwości

Content video w formie animacji przyciąga, skupia uwagę i pozwala przedstawić skomplikowane lub ciężkie treści w bardziej przystępny sposób. Dobrze ilustruje to spot reklamowy Xifaxanu (prod. Alfa Wassermann), stosowanego na choroby układu pokarmowego. Reklama została wyświetlona w czasie Super Bowl, największego sportowego wydarzenia w Stanach Zjednoczonych. Okazało się, że widownia zareagowała na nią niezwykle pozytywnie. Sympatię zyskała zarówno zabawna animowana postać, borykająca się z typowymi dolegliwościami niejednego kibica, jak i adekwatny do sytuacji przekaz.

Gdy wygrywa Bayern. Monachium

Wydawać by się mogło, że marketing medyczny wiąże się nierozerwalnie z powagą. Tymczasem nie należy bać się dowcipnych treści, ponieważ to one mają największą szansę stać się viralem. Zręczny żart sprawia, że odbiorca chce jak najszybciej podzielić się atrakcyjnym contentem z innymi. Jak wskazują powtarzane co jakiś czas badania, internauci dzielą się najchętniej właśnie tymi materiałami, które uznają za zabawne. Dowodem jest błyskotliwa seria grafik dla koncernu Bayern (realizacja: brazylijska agencja Almap BBDO).

Źródła zdjęć: http://bit.ly/2tN4ugP, http://bit.ly/2rQCxrN, http://bit.ly/2sUVOIc, http://bit.ly/2spuO2x

Jakie wnioski możemy wyciągnąć z przytoczonych przykładów? Najważniejsza wydaje się być, po prostu, odwaga, potrzebna do niestandardowego myślenia i zgody na spojrzenie na nasz produkt w zupełnie inny, nowatorski i nieoczywisty sposób. Czy to się opłaci? Jeżeli za oryginalnym pomysłem będzie szła wysoka jakość realizacji, to ta gra jest warta świeczki.

Źródło zdjęcia wyróżnionego: http://bit.ly/2rTOiJf


Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz podzielić się swoją opinią, napisz do autorki w.borkowska@skivak.pl